My Life Journey
Welcome to Yasha's WORLD | Dashboard | +Follow
May 27, 2012 | 5/27/2012 02:59:00 AM | 0 hearts
Assalamualaikum uolls ;D

Haiiii! Mcm dah lame sgt tak update blog ni kan. Ahaaa, actually byk bnde yg jadik spnjang aku tak update blog ni. Hmm, firstly tanggal 10MAC2012, insan yg bernama Afiq Qawiem accident teruk akibat melanggar lori pasir dlm perjalanan die pulang ke rumahnya dari Kajang tghari tu. Mak die call aku then ckp 'Yasha bwk bersabar ye, Qawiem accident. Die skrang ade dekat hospital Sg Buloh, acik dlm pjalanan nak pegi tgk die ni.' Ya Allah, hanya Kau yg tahu perasaan aku masa tuuu. Speechless! Tak mampu berkata ape2. Kali kedua mak die call aku bgtau keadaan die, aku terus tak senang duduk. Aku terus packing barang n terus siap balik Shah Alam tak pikir pape. Sblum mak die call aku bgtau, aku dpat 2 misscall drpd unknown number. Tapi aku tak angkat sbb aku mandi waktu tu. Tak lame lpas tu baru la mak die call aku bgtau yg die accident. Hmm, smpai lah aku kat Shah Alam dlm pkul 9 lebih. Aku tak sempat jumpa die mlm tu, n aku  decide jumpe die esok pagi. Aku plan dgn classmate aku sume tuk pegi jumpe die. Tghari tu aku smpai hospital, rmai family member die ade kat depan ICU. Aku terus jumpa n salam mak die, mak die terus soh aku masuk tgk die. Tapi aku tak kuat tuk tgk die. Ya Allah, Kau je yg tahu perasaan aku waktu tu. Sayunye Ya Allah. Aku masuk ICU dgn gaun putih bersame dgn kwn aku, Intan. Carik katil die, bile nmpak katil die tapi tak nmpk die lagi air mate aku terus jatuh. Ya Allah, Kau kuatkanlah aku. Smpai kat katil die, aku menangis di sisi die. Aku tak mampu nak bersuara. Hmm, sedihnye aku tgk byk wayar kat badan die, byk tiub, mate die lebam, bibir die pecah, dahi die koyak. Astaghfirullahalazim. Aku kejut2 die bgun, tapi die tak bergerak. AQ, aku pulang ke sini tuk lihat kamu. Bgunlahhh, tgk la siapa yg ade disebelah awk ni. Hmmm :'( Mmg sayu waktu tu, Intan pun tak mampu bersuara bile tgk keadaan awk mcm tu. Lpas beberape minit aku ckp2 dgn die, aku pun kluar, bagi pluang mmbe2 lain tgk die. Hmmm, ptg tu ibu dgn ayah dtg tgk die. Disaat kwn2 sume da balik, tinggallah aku sorg2 kat hspital tu dgn mak n family die smpai lah ibu dtg. Bile ibu masuk tgk die kat ICU tu, ibu terkejut. Awk bwk bersaba ye, sy sentiasa doakan awk cepat sedar n cepat sembuh. Doa sy sntiasa ade dgn awk. Awk kuatkan semangat ye? ;') Keesokkan harinye, aku terpakse balik JB dgn hati yg tak tenang. Meninggalkan die dekat hospital. Maafkan sy wak, sbb tak dpat nak jaga awk n tak dpat berada di sisi awk bila awk perlukan sy. Aku terpakse balik. Hmmm. Smngu aku di JB, byk perubahan yg die lakukan. Die da bole bergerak. Alhamdulillah. Dua minggu lepas tu, die mula buka mata. Bole dikatakan setiap hari aku msg n call mak die tanye perkembangan die. Suke sgt dgr mak die cerita. Hmm. Bile die dah bole pgg fown n reply bbm. Bende pertame yg aku tanye die 'Awk kenal Yasha Nabila?' N die pun jwb, 'takde soklan lagi susah ke?' Hmm, Alhamdulillah. Die masih igt dekat aku. Tak sia2 siang mlm aku doakan die cepat sedar n cepat sembuh. Tak lame lpas tu, die mule sihat. Bile aku dah habes practical dekat JB, aku dpat cuti seminggu. Sminggu tu, dua kali aku ke rumah die tgk die. Firstly, aku bwk mak bpak aku jumpe die. Mmg mase tu, die sgt2 berubah. Tak mcm dulu. Die suke melawak, n die buat kami gelak je. Smpai la mase aku balik, aku still gelak tgk die. Tapi dlm mase yg same aku sedih sbb terpakse balik. Beberape hari lpas tu, mmbe2 aku ajak pegi jumpe die. Aku pun je, mmg aku nak sgt pegi jumpe die lagi. Haritu die happy sgt sbb aku dtg bwk mmbe2 class. Nmpk jelas kat muka die. Haritu mmg best sgt! Sbulan aku practical dekat KKB, die on progression. Pegi physio, exercise kat ruma, siap pegi Penang betulkan jam die lagi. Good job! After sbulan aku kat situ, aku pun nak balik JB. Sehari sblum aku balik JB, aku putus dgn die. Aku putus dgn die bkn sbb aku tak bole terima die skrang ni, tapi disebabkan die tak bole nak lupekan cinta ptame die n cinta ptame die tu pun tak bole lupekan die. Andai itu takdirnya, aku terima. Aku pasrah. Aku tak mampu nak buat ape2, kalau perasaan die dekat aku dah berubah lpas drpd die accident tu. Sbb cinta ptame die tu yg slalu ade dgn die waktu die sakit. Maafkan sy wak, sbb tak mampu berade disisi awk waktu awk perlukan sy. Sy terlampau jauh dgn awk. Aku lepaskan die dgn cinta ptame die tu. Moga die bahagia dgn ape yg dah die buat. Aku hanya mampu doakan die bahagia.Luaran nmpak aku okay, tapi dalam hati? Hanya Allah yg tahu betape sakitnye hati ni bile segala pengorbanan yg kau buat lngsg die tak hargai. Prmpuan mane yg tak sakit hati bile diri die dibuat mcm tu? Mmg sume prmpuan akan rasa sakit hati. Tapi, bila lame2, aku jadik malas nak pikir. Sakit kepala aku igt perbuatan die tu. Hmm, sbb dari awal phubungan ktorg cinta ptame die tu yg akan menjadi topik pergaduhan ktorg smpai la skrang ni. Lame kelamaan, aku jadik bosan nak gaduh benda yg sama. Takpe laa, aku faham situasi die. Biarlah cinta aku dekat die menjadi cinta sejati even cinta kami tak kesampaian smpai ke jinjang pelamin. Tapi yg penting, aku tetap syg die smpai bile2 walau mcm mane pun die buat aku. Sbb kasih, syg, cinta n rindu aku kat die takkan penah padam. Aku relakan die pegi tuk kebahagiaan die. Barulah namanya cinta sejati. Dan sekarang ni, aku hanya menganggap die sebagai kawan baik aku tuk aku luahkan segala masalah. Sbb die satu-satunya lelaki yg bole aku luahkan segala masalah aku n die satu-satunya lelaki yg tahu masalah aku. Maafkan aku kerana masih tak mampu melupakan kamu. Kerana, stiap detik yg berlalu itu sntiasa ade kamu dlm fikiranku.


[ Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu mampu tersenyum sambil berkata : Aku turut bahagia untukmu. ]


Buat kamu yg aku syg ; maafkan aku jika aku tak mampu jadik yg terbaik utk kamu spnjang phubungan kita. Tiada siapa yg dpat menggantikan tmpat kamu dlm hati aku. Aku sntiasa doakan kebahagiaan kamu. Maafkan aku kerana tidak berada disamping kamu ketika kamu perlukan aku, sehingga perasaan kamu berubah begitu saja. Igt satu pesanku, jagalah die dgn baik. Jgnlah kamu melakukan kesalahan yg sama sewaktu kamu bersamaku dulu. Igt, aku sayang kamuu! :)

Older PostNewer Post
I am who I am :)


Hello guys! :D
I'm Yasha Nabila.
Do love me? Come and follow me ;)
Hate me? Block me please ;D
Thank You


Song by : Samsons - Kenangan terindah



♥HeartToHeart♥

Yasha Nabila ;)

Tagboard


Credit to


Basecode : SuhailaRoslan
Editor : WannyExham
Pictures : HafizahPija | Weheartit | Favim